The Faery Tale Adventure ENGLISH (GENESIS)


The Faery Tale Adventure es un juego de acción de 1987 diseñado por David Joiner y publicado por MicroIllusions para el Amiga , y 
posteriormente portado para el Commodore 64 , MS-DOS , Mega Drive / Génesis y Apple Macintosh . La versión de DOS se titula The Faery Tale Adventure: Book I.
La jugabilidad del juego se asemeja a la de Ultima VII (1992). En el momento de su lanzamiento, el juego ofreció el mundo más grande del juego todavía (sobre 17.000 pantallas de computadora) sin cargas.


Cada personaje jugable tiene sus fortalezas y debilidades-Julian es un luchador valiente, Phillip tiene suerte y habilidad, y Kevin es suave y amable.
La técnica utilizada para almacenar un mundo tan grande involucró la creación de mapas de tamaño pequeño de pequeños bloques de tamaño de forma. Esos pequeños mapas fueron reutilizados y se ajustan perfectamente para formar áreas más grandes. La carga es asíncrona, y sucederá cuando se aproxime a los límites de un área, sin afectar el desplazamiento suave, la animación y la música.
El juego se basa en la búsqueda de tres hermanos para recuperar el talismán robado por las fuerzas del mal y devolverlo a su pueblo natal Tambry en el país de Holm. El jugador comienza como Julián, el mayor de los tres hermanos; Si no tuviesen éxito con este personaje, entonces tomarían el control de Philip, el siguiente más viejo, y finalmente el más joven de los tres, Kevin. Al lado de la recuperación del talismán, que es mantenido por un necromante mal, el jugador debe completar una serie de tareas adicionales que en última instancia resultan vitales para la búsqueda - salvo la hija del rey, obtener la ayuda de una tortuga marina y matar a una bruja malvada en Su castillo - y reunir una serie de artefactos que permiten el acceso a la extraña dimensión en la que reside el necromante.

JUGAR:




The Faery Tale Adventure is a 1987 action role-playing video game designed by David Joiner and published by MicroIllusions for the Amiga, and later ported for the Commodore 64, MS-DOS, Mega Drive/Genesis, and Apple Macintosh. The DOS version is titled The Faery Tale Adventure: Book I. The game's gameplay resembles that of Ultima VII (1992). At the time of its release, the game featured the largest game world yet (over 17,000 computer screens) with no loadings. Each playable character has his strengths and weaknesses—Julian is a brave fighter, Phillip has luck and cleverness, and Kevin is gentle and kind. Each of these attributes would affect vital game stats and the success of the quest: A high Bravery score contributes to Vitality ("Vit"), the characters health. It can be increased by slaying enemies. Luck determines the number of times particular brother can be brought back from death if he is killed during the quest. If Luck runs out, the next brother must take up the quest. Kindness is important for certain key chapters in the game. It can be increased by acts of kindness (such as giving alms to beggars). The technique used to store such a huge world involved creating small-sized maps out of small shape-sized blocks. Those small maps were reused and fit together seamlessly to form larger areas. Loading is asynchronous, and will happen when nearing the boundary of an area, without affecting the smooth scrolling, animation, and music. The game is based around the quest of three brothers to retrieve the talisman stolen by the forces of evil and return it to their home village Tambry in the country of Holm. The player begins as Julian, the eldest of the three brothers; if unsuccessful with this character, they would then take control of Philip, the next oldest, then finally the youngest of the three, Kevin. Next to recovering the talisman, which is kept by an evil necromancer, the player must complete a number of additional tasks which ultimately prove vital to the quest - save the king's daughter, gain the aid of a sea turtle, and kill an evil witch in her castle - and gather a number of artefacts which enable access to the strange dimension in which the necromancer resides.

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