Midnight Resistance ENGLISH (GENESIS)


Middonaito Rejisutansu ) es un juego de acción de desplazamiento lateral producido por Data East para las arcadas en 1989 . Fue portado a la Sega Mega Drive en 1991 como el primer videojuego de Data East para la consola. [1]  
El juego también fue adaptado por Ocean Software a varias plataformas de computadoras domésticas.
Resistencia de medianoche se establece en un futuro distópico donde el jugador controla un miembro de un movimiento de resistencia que va en una misión para rescatar a su familia secuestrada de un jefe de la droga.


 Midnight Resistance cuenta con mecanismos de juego y controles similares a los de la serie Contra , y puede ser jugado por hasta dos jugadores simultáneamente (excepto Sega Mega Drive / Genesis). La principal característica distintiva es la inclusión de un joystick giratorio similar al utilizado en Ikari Warriors , además del juego tradicional de disparar y saltar botones, permitiendo al jugador ajustar el objetivo de su personaje en una de las ocho direcciones girando el joystick en el sentido de las agujas del reloj O hacia la izquierda. Esto permite al jugador mantener su objetivo en una dirección mientras se mueve en otra, incluso cuando se arrastra o salta.
El sistema de power-up es similar al que aparece en Heavy Barrel (un juego anterior de Data East), en el cual el jugador recoge las claves después de derrotar a ciertos soldados enemigos (cada jugador puede poseer hasta seis teclas a la vez). Al final de cada etapa, el jugador entrará en un cuarto de almacenamiento de armas en el que varias nuevas armas y otros power-ups pueden ser liberados de sus casilleros dependiendo de la cantidad de llaves en posesión del jugador. Cuando el jugador pierde una vida, dejará caer todas las armas y llaves que tiene en su posesión y sólo pueden ser recuperados si no caen fuera de la pantalla.

JUGAR:




Midnight Resistance (ミッドナイトレジスタンス? Middonaito Rejisutansu) is a side-scrolling action shooting game produced by Data East for the arcades in 1989. It was ported to the Sega Mega Drive in 1991 as Data East's first video game for the console. [1] The game was also adapted by Ocean Software to various home computer platforms. In the arcade version, two nameless brothers are on a mission to rescue their family from an entity known as King Crimson. In the Sega Genesis/Mega Drive version, the main character is Johnny Ford who's a member of an operative group who shuts down drug cartels in South America. After completing his last mission, Johnny returned home only to find it in shambles, and he sees a note in which King Crimson kidnapped his entire family. The reason for the abduction is that Johnny's father, Malcolm Ford, was developing a serum which could help people break their addictions to all narcotics. Since the government is unable to help Johnny, he sets off on his own to rescue his family and destroy King Crimson's empire of evil for good. Midnight Resistance is set in a dystopian future where the player controls a member of a resistance movement who goes on a mission to rescue his kidnapped family from a drug kingpin. Midnight Resistance features play mechanics and controls similar to that of the Contra series, and can be played by up to two players simultaneously (except Sega Mega Drive/Genesis). The main distinguishing feature is the inclusion of a rotatable joystick similar to the one used in Ikari Warriors, in addition to the traditional set of shoot and jump buttons, allowing the player to adjust his character's aim in one of eight directions by rotating the joystick clockwise or counter-clockwise. This allows the player to keep their aim in one direction while moving in another, even while crawling or jumping. The power-up system is similar to the one featured in Heavy Barrel (a previous Data East game), in which the player collect keys after defeating certain enemy soldiers (each player can possess up to six keys at a time). At the end of each stage the player will enter a weapon storage room in which various new weapons and other power-ups can be released from their lockers depending on the amount of keys in the player's possession. When the player loses a life, he will drop all the weapons and keys he has in his possession and they can only be recovered if they don't fall off-screen.

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